معرفی کتاب | سایه‌ی هیولا
  • کد مطالب: ۱۸۲۹۱۰
  • /
  • ۲۶ شهريور‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱

معرفی کتاب | سایه‌ی هیولا

کتاب «سایه‌ی هیولا» داستان دوستی مارال و یک پلنگ زخمی و لاله و آخرین ببر مازندران در پنجاه سال پیش را به شکلی تودرتو روایت می‌کند.

هانیه وهابی - مارال به همراه برادر خود در طول تابستان در یکی از پاسگاه‌های محیط‌بانی پارک ملی گلستان ساکن می‌شود. پدر مارال محیط‌بان است و برای حفاظت از گیاهان و جانوران این پارک ملی مرتب به گوشه و کنار آن سرکشی می‌کند.

آن‌ها در طول تابستان و در دل طبیعت بکر و زیبای پارک ملی گلستان در ماجراهای مختلفی درگیر می‌شوند، از درمان و تیمار جانوران وحشی تا درگیری با شکارچیان.

آقای افرا دوست فیلم‌ساز خانواده‌ی مارال است. او قصد دارد فیلمی درباره‌ی قصه‌ی لاله و ببر بسازد. این قصه، بخشی از ادبیات شفاهی قوم ترکمن است که سینه‌به‌سینه و در دل شعر و موسیقی تا امروز روایت شده است.

کتاب، داستان دوستی مارال و یک پلنگ زخمی و لاله و آخرین ببر مازندران در پنجاه سال پیش را به شکلی تودرتو روایت می‌کند. گره داستان زمانی رخ می‌دهد که یکی از شکارچیان منطقه کشته می‌شود و قتل آن به گردن پدر مارال می‌افتد.

افرا و دیگر دوستان و همکاران پدر مارال موفق می‌شوند گره از راز قتل بگشایند و مارال و پدرش را نجات دهند.

کتاب «سایه‌ی هیولا» در قالب مجموعه‌ی «رمان نوجوان امروز» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. کتاب با زبانی شاعرانه مخاطب را با طبیعت زیبای پارک ملی گلستان، نوع کار و وظایف محیط‌بانان و سختی‌های کار آنان آشنا می‌کند.

هم‌چنین بخشی از فرهنگ، ادبیات شفاهی و آداب و رسوم قوم ترکمن را به مخاطب می‌شناساند.
کتاب متنی روان و داستانی پرکشش و پرماجرا دارد. این کتاب از معدود رمان‌های ایرانی است که مضمونی محیط‌زیستی دارد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.